fbpx

Nakrmte svůj mozek

vlašský ořech

O důležitosti tréninku a co nejširšího využívání aktivity našeho mozku jsme psali již v minulém čísle. Stejně důležitou součástí péče o tento velmi důležitý orgán by měla být také pestrá a vyvážená strava. Je to stejné, jako, když se bavíme o kvalitních potravinách, potřebných pro zdraví. Existuje však vybraná skupina potravin, které umí dodat našemu mozku extra potřebné látky a pořádně ho „nakopnout“. Pojďme se podívat, které to jsou.

Borůvky jsou skvělým ovocem pro nastartování mozkové aktivity. Obsahují antokyany, látky se silnými protizánětlivými a antioxidačními účinky. 

Borůvky, a zejména extrakt z nich, působí na hypotalamus a chrání naše paměťové buňky. Některé z antioxidantů, obsažených v borůvkách, se
v mozku hromadí a pomáhají zlepšit vzájemné působení mezi buňkami. 

Flavonoidy, obsažené v borůvkách také ve velkém množství, podporují zase regeneraci mozkových buněk a zlepšují paměť. Jak dlouhodobou, tak
i krátkodobou. Vysoký obsah antokyanů se netýká pouze borůvek.
Ve vyšším množství je najdeme také v áronii, ostružinách nebo v černém rybízu. 

Špenát bohatý na nitráty roztahuje cévy a tím umožňuje rychlejší přenos kyslíku do mozkových buněk. Oblíbené jídlo Pepka námořníka je i zdrojem kyseliny listové, která zlepšuje náladu. Proto ranní koktejl z jablka
a čerstvých špenátových listů, vypitý půl hodinky před snídaní, bude skvělým startem pro vaše mozkové pochody.

Léčivé účinky červené řepy rozhodně nejsou pohádkou. Tato kořenová zelenina oplývá bohatstvím minerálních, stopových prvků (zinek, železo, vápník, hořčík, selen) a vitaminů (C, H, skupiny B, provitaminu A). Vypijete-li po dobu jednoho měsíce 2x denně skleničku čerstvé šťávy před obědem
a večeří, dodáte skvělou výživu nervové soustavě.

Vlašské ořechy váš mozek doslova miluje. Vrásčité plody jsou nasycené omega-3 mastnými kyselinami, kyselinou listovou, hořčíkem, mědí 
a vitaminy B1 a B6. Váš nervový systém po nich poběží jako švýcarské hodinky.

Pro zpestření doporučujeme přidat také konzumaci mandlí, kešú či para ořechů. Pár kousků za den bohatě postačí. Také jedlé kaštany příroda nabila hodnotnými uhlovodany, po kterých nervové přenosy je pojedou jako 
po másle. Společně se skupinou vitaminu B, E, železem, hořčíkem a železem si tak váš mozek užije více výživy a kyslíku. 

Celý přehled potravin pro zvýšení aktivity mozku najdete v čísle 3/2020 My50+

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close
  • Životopis – jak na něj

    Životopis je vaše vstupenka na pracovní pohovor. Je to sumář  vašeho vzdělání, zkušeností, schopností a dovedností. Je to podklad, který zasíláte personalistovi, pokud se u něj hlásíte  na volnou pracovní pozici. Je to vaše vizitka, skrze kterou se snažíte zaujmout, abyste ukázala, že  se na vypsanou pozici hodíte. Na základě vašeho životopisu se  personalista rozhoduje, zda vás  pozve k pracovnímu pohovoru nebo  dá přednost jinému kandidátovi. Co by mělo být součástí životopisu? V první části uveďte své osobní a kontaktní  údaje, jméno a příjmení, telefon a email. Emailová adresa by měla být reprezentativní,  například vaše jméno a příjmení apod. Vyhněte se nevzhledně vyhlížejícím adresám, jako jsou  zdrobněliny jmen. Druhou část životopisu můžete
  • Feng Shui jako objednávka

    Feng Shui, možná záhadná slova, která v posledních letech slýcháme často. Ale co za nimi opravdu je? Většina lidí, když už ta slova zná, představí si, že jde  o interierový design. Někteří ta slova možná spojí s nějakou čínskou naukou o prostoru. Ano, možná bychom to tak z části říct mohli, ale bylo by to hodně  málo. Feng Shui jedaleko hlubší. Může vás pohltit studiem a praxí na celý život. Nebo můžete jen jednoduše používat principy, které vám pomohou žít to,co jste si vždy přáli. Feng Shui není jen práce  s prostorem „Změna, to je to správné slovo, které pro mne  vyjadřuje Feng Shui. Jakoukoliv proměnou v našem bytě můžeme odstartovat změny v našich životech. A popravdě,
  • Černovlásky po padesátce

    Jsou vtipné. Jsou inspirativní. Jsou plné energie. A jsou krásné. Černovlásky po padesátce v podání  dvou chytrých žen – Marie Petrovové a Šárky Morávkové. Ve svých podcastech se potkávají se  zajímavými hosty, kteří mají co říci. A nejen ženám naší generace. Byla to pro mě čest,
  • 5 největších zdravotních omylů, když je vám 50+

    Cítíte se skvěle a vypadáte úžasně?A říkáte si proč se zabývat některými záležitostmi kolem svého zdraví?Důvod je prostý. Střední věk přináší ženám soubor určitých změn
  • Brýlové obruby

    Výběr správné obruby není jen věcí osobního vkusu optika a nebo zákazníka. Měla by to být souhra více faktorů, jako je účel použití brýlí, doba