Životopis – jak na něj

Životopis je vaše vstupenka na pracovní pohovor. 
Je to sumář  vašeho vzdělání, zkušeností, schopností a dovedností.
Je to podklad, který zasíláte personalistovi, pokud se u něj hlásíte  na volnou pracovní pozici. Je to vaše vizitka, skrze kterou se snažíte zaujmout, abyste ukázala, že  se na vypsanou pozici hodíte. Na základě vašeho životopisu se  personalista rozhoduje, zda vás  pozve k pracovnímu pohovoru nebo  dá přednost jinému kandidátovi.

Co by mělo být součástí životopisu?

V první části uveďte své osobní a kontaktní  údaje, jméno a příjmení, telefon a email. Emailová adresa by měla být reprezentativní,  například vaše jméno a příjmení apod. Vyhněte se nevzhledně vyhlížejícím adresám, jako jsou  zdrobněliny jmen.

Druhou část životopisu můžete využít pro své  představení. Toto představení by mělo být dlouhé  jen pár vět a je to vaše příležitost, ukázat  personalistovi kdo jste, co děláte, co hledáte a kam směřujete. V další části uveďte své  vzdělání, zkušenosti a schopnosti. Jako první jsou  nejčastěji uváděné pracovnízkušenosti

Výjimku  tvoří studenti či čerství absolventi, kteří zatím  sbírají první praxi a jejich vzdělání je pro ně  význačnější. Uvádějte název firmy a pracovní  pozice, od kdy do kdy jste na pozici pracovala a obsah pozice. Tedy co jste na pozici vykonávala  za činnosti, za co jste byla zodpovědná, co jste se naučila, případně s jakými programy jste pracovala  (například účetní systémy apod.). Začněte vždy  vaším posledním zaměstnáním a postupujte  sestupně k vaší první praxi.

Životopis se snažte psát na míru pracovní pozici,  i výše uvedené údaje vyplňte dle pozice, na kterou se hlásíte. Naopak informace, které  s pozicí nesouvisí ani vzdáleně, můžete vynechat. Vezměte si k ruce inzerát a vyhledejte si požadavky na kandidáta a další klíčová slova,  která inzerát obsahuje.

Celý článek si můžete přečíst v dubnovém čísle My50+ , 4/2021

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close