Jak se dostat do kondice

ilustrace postavy ženy cvičící

Nový rok je skvělá příležitost pro to, vnést do svého života nové zvyky a dostaňte se do kondice. Jestli jste se rozhodla začít s cvičením a dopřát svému tělu trochu toho pohybu navíc, třeba se vám bude hodit průvodce metodami cvičení, které nejčastěji fitcentra nabízejí a které nejsou ještě tak známé. Tak s chutí do toho!

BOSU

Cvičení je vhodné pro jakoukoliv věkovou kategorii. Každá lekce trvá přibližně hodinu. Na začátku probíhá zahřívací fáze a na konci protahovací cviky.

O CO SE JEDNÁ?

Základní pomůckou u cvičení BOSU jsou balanční půlbalóny. Díky mírné nestabilitě během cvičení musí tělo zapojovat hluboký svalový systém. Ten má mimo jiné na starosti správné držení celého těla. Ochablost tohoto systému pak často zapříčiňuje bolesti zad a kloubů. BOSU® Balance Trainer byl původně navržen pro účely rehabilitace, ale brzy si získal oblibu i jako forma kondičního cvičení. 

Velmi důležitá je preciznost provedení jednotlivých cviků a zároveň respektování limitů vlastního těla. Proto je dobrou volbou dohled terapeuta nebo trenéra, který může včas upozornit na chyby. 

CO PODPORUJE:

•zapojení hlubokého svalstva, které při běžném pohybu zapojujeme minimálně

•zpevnění šlach a vazů, zlepšení kondice

•lepší koordinaci pohybu 

•odstranění bolestí zad a šíjových svalů 

•celkově štíhlejší a pevnější tělo


PORT DE BRAS

Skvělá alternativa pro ty, pro koho je zumba nebo aerobic moc rychlý a zároveň jóga nebo pilates moc pomalé.

O CO SE JEDNÁ?

Jedná se o dynamický rehabilitační strečink, inspirovaný tanečními baletními technikami. Spojením prvků klasického tance, baletu a strečinku vzniklo cvičení, jehož cílem je uvědomění si všech svých pohybů a jejich dokonalá kontrola. Tato forma pohybu skvěle procvičí celé tělo a zároveň uvolní mysl. Základem je správné držení těla. I když to vypadá nevinně, připravte se, že se u Port de Bras pořádně zapotíte. Cvičit může opravdu každý, bez rozdílu věku. Začátečník i nesportovec bez tanečních zkušeností.

Port de Bras

CO PODPORUJE:

•zpevnění a posílení svalstva trupu 

•posílení a protažení zkrácených svalů a ztuhlých kloubů

•zlepšení držení těla 

•koordinace pohybů a flexibility


TABATA

Tabata je velmi intenzivní  cvičení, které rychle zvyšuje výkonnost. 

Není vhodný pro začátečníky. Vyžaduje určitou fyzickou zdatnost a dobrý zdravotní stav.

Cvičení je založeno na principu 20 sekundové sekvence cvičení a 10 sekundové pauzy. Toto celé se opakuje osmkrát. Tato metoda vznikla již v roce 1996 v Japonsku. Japonský lékař Izuma Tabata, který měl na starosti národní rychlobruslařský tým, přišel s myšlenkou, jak rychle zvýšit výkonnost sportovců v jejich systému tréninků. 

Dnes patří tato metoda k velmi oblíbeným především díky rychlosti, s jakou dostanete svoje tělo do kondice. Studie Dr. Tabata prokázaly, že vysoceintenzivní intervalový trénink spaluje tuk lépe než aerobní aktivity v pomalejším rovnoměrném tempu.

Tabata

CO PODPORUJE:

•v závislosti na výběru cviků zlepšuje  kardio-respirační zdatnost a svalovou sílu

•rozvíjí anaerobní a aerobní metabolický systém zároveň; což se u většiny běžných cvičení vylučuje

•funguje jako efektivní metoda spalování tuků 


FITBALL

Velkou výhodou tohoto cvičení je jeho vhodnost pro všechny generace – cvičit na míčích mohou od dětí až po seniory, bez výjimky, všichni.

Jak už sám název napovídá, základní pomůckou tohoto cvičení jsou speciální velké nafukovací míče. Velmi důležitý je výběr vhodné velikosti míče, kterou určuje prvotně výška postavy. Doporučuje se míč před zakoupením vyzkoušet. Pravidlem je, že při sezení na míči by kyčle měly být o něco výše než kolena a úhel v kyčlích a kolenou by měl být větší než 90 stupňů.

Fotbal

CO PODPORUJE:

•vylepšení celkové kondice

•posílení zad a svalstva okolo páteře

•zlepšení držení těla

•uvolní napětí nahromaděné po celém dni   


POUND

Velmi dynamické cvičení na rytmickou hudbu. Intenzita cvičení je přizpůsobitelná pro každého. Skvělá forma pohybu, pokud máte rády intenzivnější cvičení a rytmickou hudbu.

Ve skupinovém cvičení, trvajícím obvykle 45 minut, se kombinuje klasické kardio se silovým tréninkem a bubnováním. Díky tomu dochází k procvičení celého těla, zvýšení tepové frekvence a tvarování svalových partií. Tato technika cvičení se zaměřuje především na ženské problémové partie. Technika Pound vytváří z bubnování neuvěřitelně efektivní způsob cvičení.

Pound

CO PODPORUJE:

•tvarování problémových partií, jako jsou stehna, břicho a zadek

•zmírnění stresu ve spojení s rytmickým intenzivním pohybem

•pozitivní vliv na mozkové funkce


AEROJÓGA

I přesto, že vypadá náročně, může se do něj zapojit každý začátečník bez rozdílu věku. Specifické zdravotní potíže je ale třeba vždy konzultovat s cvičitelem.

Někdy se také nazývá létající jóga nebo flying joga,  a patří k nejmladším odnožím jógových cvičení. Je to jedinečný systém na protažení a posílení našeho těla velmi zábavnou formou. Nepostradatelnou pomůckou je zde speciální měkký šátek (síť) hammaka, připevněný ke stropu. Jeho nosnost je až 300 kg, i když na to nevypadá. Do tohoto šátku se v průběhu cvičení v různých pozicích zavěšujete.

Aerojóga

CO PODPORUJE:

•efektivní procvičení krční páteře a se zády

•zapojení  hlubokého systému svalů

•díky závěsu technika šetří klouby 

•uvolnění celého kosterního a kloubního systému, zejména páteře


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close